11.04, kolmapäev, Bilbao

Saame Bilbaosse kohale kell 7 varahommikuses pimeduses. Joome kohvi kohaliku bussijaama cafeterias.Mina avastan seal oma esimese hispaania croissant´i (teadmata sel hetkel veel oma järgmiste päevade nõrkust nende järele). Kõik maitseb hää. Ootame, et avatakse kohalik katedraal, et me saaks kätte oma credencial´id. Need on palverändurite passid, mille alusel me saame ööbida albergue´des (kohalikud öömajad palveränduritele, turistid seal ööbida ei saa) ja camino lõpuks kätte oma compostella´d (tunnistused, mis tõendavad, et oled käinud vähemalt 100km kuni Santiago linnani).

Bilbaos asub Santiago katedraal. Me ei saagi oma credencial´e sealt, seal lihtsalt ei ole neid. Saaksime neid camino infopunktist, kuid see tehakse lahti alles homme. Santiago kirikus jääme kuulama hommikust missat.

Minu üheks caminole tulemise eesmärgiks on aru saada ja sõlmida rahu oma religioosse minevikuga. Olen näinud ja kogenud ühes eelmise elu seansis, kuidas ma, olles ristiusu inkvisiitor, mõistan surma inimesi, kes käituvad kiriku vaadete vastaselt. Seal katedraalis missat kuulates tulevad mul mõtted, et nendesamade preestrite sõnade saatel olen mina (ja nii palju minusuguseid) mõistnud surma oma ligimesi. Manipuleeritav rahvamass mõistis surma Kristuse, järgmised tegid täpselt sedasama Kristuse enda sõnade saatel. Kristuse õpetus on kohaldatud endale võimu ja rikkuse saamiseks. Meenub pilt FB-st, kus teksti all „Idee autor“ on paljasjalgne okaspärjaga Kristus ja teksti all „Patendi omanik“ istub kulla ja kalliskividega kaunistatud troonil uhkes mantlis paavst. Näen vaimusilmis ka oma eelmist palverännakut, keskajal, täpsemat sajandit ei tea. Koos praeguse retke kaaslastega. Oleme siis ainult noored mehed, suht rikastest peredest, koos õppimist lõpetamas ja selle tähistamiseks palverändu sooritamas. Paljud palverändurid pikal teel kas haigestusid või neid rööviti, meie pääsesime igas mõttes tervelt. Kirik võttis sellist pääsemist kui tunnistähte meie võimetest ja äravalitusest ning määras meid suht kõrgetele kohtadele riigi eri osades. Rohkem me tolles elus enam ei kohtu. Tajun selles katedraalis ainult süngust ja raskust ning olen õnnelik, kui sealt väljume.

Otsime endale selleks ööks öömaja ja käime maha pika tee, kuid selgub, et selles hostelis on kõik voodikohad juba täis. Marsime siis koos seljakotiga järgmisse – Bilbao Guggenheimi Muuseumi vastas asuvasse hostelisse.  Sinna saame koha, 16,5€ nägu – kallivõitu, aga mis teha. Muuseumisse läheme ka.

Minu jaoks oli hästi mõttetu koht (aga palun, ärge oodake minult erilist kultuuri nautimise huvi, eks ju). Põhiliselt saan ma nagu väikelaps pidevalt valvuritelt tõreleda, kui ma midagi puudutan, ja siis ma lihtsalt lähen koridori ja mediteerin veidi – see õnneks kedagi ei sega. K ja AK saavad ka lõpuks kultuuri ära nauditud ja lahkume sellest imelikus majast.

Hoone ees asub hiiglasuur lilledest tehtud koerakutsikas, see on hästi armas vaatepilt. Sööme koera lähedal asuvas eksklusiivses kohvikus maailma kõige paremat jäätist. Tõesti, ma ei ole oma pika elu jooksul sellist jäätisenaudingut kogenud. Valin umbes 30-st võimalikust variandist 6-7 erinevat palli ja tõega, iga amps on veel parem kui eelmine – mango, tiramisu, pistaatsia, šokolaadi, jne.

Mõtleme, kas hakata kõndima Bilbaost või sõita mõnda järgmisesse kohta. Helistame 2 alberguesse – Portugaletesse ja Pobeńasse, mis on Bilbaost 2 järgneva päevateekonna kaugusel, ning mõlemal pool öeldakse meile, et alberqued on veel suletud. Avatakse alles mais. Seega teeme otsuse sõita järgmisel päeval bussiga Castro-Urdialesesse ja alustada kõndimist sealt.

Õhtu möödub rahulikult, teeme kaasavõetud pakisuppe ja –putrusid. Lähen hästi vara magama.

2 responses to “11.04, kolmapäev, Bilbao

1. Ilmselt sa oled lugenud P. Coelho raamatut Aleph. Kui ei, siis soovitan siiralt. Selles on midagi just sinule! 😉

• Ma olen seda lugenud. Ei olnud mitte midagi minule. Ma olen peaaegu kõiki Coelho raamatuid lugenud ja väärtuslikuks pean esimest so “Alkeemik” ut, muu võib minu pärast olemata olla.